Bye bye sommaren - Välkommen hösten!

Ja nu känns det.. sommaren börjar att lämna oss för att åter lämna plats för hösten.. Ledsen? nja.. kanske lite.. tråkigt när det krävs en massa lager för att vara ute men samtidigt underbart när man får börja tända värmeljus och elda en o annan gång i kakelugnen.. när det blir mörkare ute så alicia får lättare att somna om kvällarna.. när man får klä sig i mysiga stickade tröjor o ta på sig sockor mm.. nja jag gillar nog hösten ganska mycket.. Det är så vackert i naturen när träden börjar ändra färg..

Förra helgen firade vi alicias födelsedag. (bilder kommer) Hon fick så mycket fint.. o självklart hade mamma o pappa (eller iaf jag) köpt så mycket så man kan tro att vi skämmer bort henne ;) men det är såååå roligt att köpa saker o ting.. det var ett riktigt trevligt kalas

I måndags började alicia på dagis efter sommarledigheten..o vad glad hon blev.. det var kul att få träffa alla sina kompisar igen.. i tisdags ringer dagisfröken och berättar att alicia inte ätit varken lunch eller mellis och inte är sig lik. de hade tagit en temp o hon låg på 37.7.. stackars liten.. farmor hämtade alicia eftersom hon skulle sova där för jag skulle jobba natt. När  jag är på väg till jobbet ringer farfar o säger att ni får nog komma o hämta er tös för hon har fått högre feber och är jättevarm.. Peter åkte o hämtade henne och jag fortsatte till jobbet..Slutade tidigare på morgonen för att avlösa Peter. Alicia och jag vilade hela onsdagen och på kvällen var alicia tempfri men hon fick vara hemma en extra dag. Den dagen busade vi, gungade mm.. sen ringer farmor o frågar om vi vill komma ner till Tant Lillan och hjälpa Farmor att plocka vinbär och sedan fka lite.. självklart säger vi och hoppar in i bilen och åker dit.. Vi hjäler tillen stund  tills alicia blir rastlös och vill hoppa!! Då smet vi över till Vilda och Alvin och fick hoppa på deras stora studsmatta ( och nej JAG hoppade inte!!!). alicia yckte att det var skoj som bara den trots att mitt mammahjärta satt i halsgropen större delen av hoppningen..

I helgen har vi haft vilgot och hans mamma på besök. alicia fick jättefin tårta i trä med tårtspade samt en jääättefin nyckelpiga som man skruvar upp och sen åker den runt o gör kullerbyttor.. På kvällen tog vi det lugnt för jag skulle ut o jobba lördag natt.. i går sov jag och alicia var med pappa, farmor o farfar till Gislaved o hälsade på någon...

I dag är vi hemma för vädret är inte det bästa. hade tänkt att åka till djurparken.. men men det kommer fler dagar..

Jag kommer med bilder inom kort!!'

Kramiz 

Kommentarer
Postat av: SoffiZ-Oliwers mamma

Det var inte så svårt att fixa designen. Men jag fick hjälp. Jag kan inte göra supersvåra headers.

Jag kanske kan hjälpa dig någon dag om du vill?

2010-08-16 @ 10:01:03
URL: http://soffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0