ang mötet.

Hej..

Mötet gick väl sådär.  blev med omedelbar verkan förflyttad från min avd. för att istället bli överflyttad till resurscentrum. så av med jobbet blev jag inte. men de gav mig två alternativ; det ena ar jag redan nämnt och det andra är att de säger upp mig (på mitt initiativ) och så betalar de 6 månaders lön. min representant från vårdförbundet sa att jag absolutinte skulle välja det sista alternativet, och det skulle jag aldrig göra. De hade starka åsikter, vilket jag till viss del förstår, men det var ett inlägg som var skrivet för länge sen. de påstod att jag inte hade någon värdegrund eller att min arbetsförmåga som sjuksköterska skulle vara sämre. detta höll jag absolut inte med om. jag menar, även om mina känslor är starka så skulle det aldrig påverka någon av mina patienter. Jag har aldrig och kommer aldrig att vara respektlös och elak mot en patient. De i stort sett frsökte tvinga mig till att säga upp mig men aldrig. Visst gjorde jag fell, och skrev jäkligt klumpigt. men fel kan väl alla göra?! jag har inte brutit mot någon lag, eller kränkt någon. jag förtjänar en andra chans. min chef på jobbet skulle ha gjort det hela annorlunda. Nä han fått reda på detta så skulle han ha kallat in mig och gett mig en "varning" och bett mig skärpa mig. men nu hoppade han detta och det blev en struts av en fjäder. jag känner inte som jag gjorde då och mår bättre i mitt arbeete trots att det kanske inte är det jag absolut helst vill jobba med. Nu vet jag inte vad som kommer att hända, men enligt den nya chefen jag fick igår så anser inte hans chef att det är rätt att sätta mig i resurscentrum pga allt detta. Om det hade varit min arbetsinsats som ifrågasätts eller vad som helst, varför kunde han då inte testat med att flytta mig till dagen och ha "uppsikt" över min brist på arbetsmoral eller vad det nu är som de har åsikter om. jag respekterar deras åskter, men jag anser att jag trots detta felet inte borde bli förflyttat utan att fått en skälig chans att få göra bot eller nåt.. visst jag gjorde något klumpigt, men jag har blivit riktigt överkörd här. om detta skulle gå vidare upp så undrar jag om det har någon juridiskt för de att stå ppå. de har inte gett mig en första varning, jag blev kallad till ett möte utan att få veta vad det gällde, beslut var redan fattade innan mötet och att förflytta någon utan att det finns en annan plats att arbeta på. jag vet inte. i morrgon skulle han höra av sig igen och då med klarare besked. men en sak vet jag., jag tänker inte säga uppp mig, för visst jag har gjort fel men inget som påverkar min arbetsinsats eller mitt arbete i övrgt.

jag kommer i framtiden enbart uppdatera om detta, sen fåår jag släppa bloggandet om jobbet. *Trots att man har rätt att skriva om va man tycker och tänker så gäller det tydligen inte...

Nåja det kommer bli en hel del "trista" inlägg, men det är ungefär vad jag orkar med just nu. life is just a f-ing bitch.. och vad ni än gör, gör för gudskelov inga fel.. det kan komma er till last.

Jag har lärt mig en läxa, ta lärdom av detta ni med. och snälla, sprid inte detta för då får jag väl ett rent helvete utöver detta. Men iof så är detta fakta så det så...

Ha en bra kväll ni som kan.. själv ska jag försöka plugga, äta godis o vara onyttig elelr vad jagnu kan proppa i mig.. har ett grymt stort tröstbegär just nu.. tyvärr så hjälper varken detta eller något annat så, jag hoppar nog trrösstätandet ändå.. men en påse popcorn kan man ju ha när man pluggar...

Något positivt: jag ska till ikea på fredag med min stötttepelare och älskling PI!!!

Tack cecilia och helen, det är skönt att ni stöttar mig!!!

KRam

Kommentarer
Postat av: jasiytyhshsri

läste i METRO ang 2 st sjuksystrar som lagt ut bild på en nedsövd patient på facebook!

de fick en varning av ledningen!!

tycker att du ska ta kontakt med högre instanser !

fråga vad som skiljer dessa 2 ärendena!!

blir man förflyttad ang lite blogg och sen får andra stanna kvar ,fast man kränkt människan via facebook!! konstigt!!

2010-05-19 @ 19:36:26
Postat av: Aida

Hoppas allting ordnar sig, så att du slipper slösa så mycket energi på detta. Kramis från mig och pussa Alicia :)

2010-05-19 @ 20:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0