hej

ja nu har det gått ett par dagar sen allt startade. känslorna väller över emellanåt, olusten kryper längs kroppen hela tiden, ovetandet tär hårt på psyket. väntan är olidlig..

Inget särskilt har egentligen hänt. cheferna har iaf "bestämt" att ge mig en andra chans, vilket är bra, menän har de inte  hittat någon placering än, och jag tror inte de letar alltför mycket heller för den delen. har iaf varit på möte igår. vi pratade en del jag och rickard. har fått motsatta känslor inför denna chef.. råkade höra honom av misstag när han ppratade i telefon om mig med hälsan och arbetslivet. om jag säger så här, det var ju inte riktigt vd jag hade väntat mig av honom. Han påstod att jag behöver "uppfostras", att jag skulle vara elak mot alicia som får vara på dagis denna vecka trots att jag inte har några arbetspass (jg utnyttjar denna tid till att plugga till min tenta som är den 1/6), men jag tror alicia mår bättre på dagis än att vara hemma med en mamma som inte mår bra, inte har något tålamod och kan bli ledsen när som helst. men jaghar ju faktiskt rätt att ha henne pådagis närjag ska plugga..

Jag förstår egentligen inte hur de kan göra en struts av en fjäder.. sååå farligt var ju det hela inte.. men men de har sina åsikter och jag har mina.

Det som kommit som förslag är att jag ska gå med en bemanningssköterska, som om jag skulle behöva barnvakt, eller kanske vara på provtagningen, på vårdhygien.. ja men än hr inga beslut fattats.. Rickard skulle ringt igår eftermiddag, men det gjorde han inte..

Jag klarar av min situation tack vare min underbara kompis och fd kollega. hon lyssnar, kommer med konstruktiva saker att säga och låter mig få prata av mig.. såå skönt att ha detta!!

Igår gick jag en sväng på stan efter mötet, skönt att bara gå runt och strosa lite. köpte lite grann men inget dyrt och så ringde det på min telefon. Chefen för äldreomsorgen/chefssjuksköterskan i gislaved ville att jag skulle komma på intervju. jag sökte en tjänst som sjuksköterska i kommunen och hoppas nu på detta. Jag kommer vara fullständigt ärlig angående all som hänt, för jag vet att hon ändå kommer att få reda på detta när hon ringer mina referenser. sen får hon själv bedömma hur hon ska hantera detta. Ska bli spännande att se om detta kan bli något, för dåkan jag slippa sjukhuset framöver!!

Nej nu är det dags att sätta igång med pluggningen.

Ha en bra dag, jag uppdaterar när jag vet något mer!!

KRam Hanna

Kommentarer
Postat av: Becca

Heej! jag hoppas allt reder sig!

Du är stark Hanna så det kommer nog gå jätte bra alltihopa! Vi får ta o ses snart.. På riktigt alltsåå!

kramar becca

2010-05-25 @ 11:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0