sista timmarna innan nytt år!!

och jag sitter själv hemma, har precis avslutat min extremt lyxiga måltid bestående av vitlöksbaguette och julmust. Det var meningen att hela familjen skulle ut till R&C&M och fira nyår, men lillstumpan har ju fått vattkoppor, jag mår pyton, genomförkyld, snorig och numera illamående (sov bara 3 timmar idag), men sambon lämnade dottern hos farmor o farfar och gav sig av till nyårsfirandet. jag sitter hemma i min ensamhet, lider för mig själv, men kände inte för att umgås med andrra människor i kväll när jag ändå inte hinner äta maten då jag ska jobba i natt.. och vara någonstans i 3 timmar känns inte jättekul när man ändå bara vill ligga nerbäddad i soffan under en massa täcken, och sova/kolla film.. men men nu sitter jag här, mätt i magen och inväntar färden till jobbet. suck.. det borde vara olagligt att både vara sjuk och jobba på nyårsafton!!! jaja jag vet att man inte ska jobba när man är sjuk, men är vi 4 personer på 6 tjänster och redan har svårt att få ihop det så ska det krävas lite mer än en förkylning för att vara hemma..men det är ju inte förbjudet att klaga och tycka synd om sig själv.. nog om det. jag har iaf lyxat till det för mig och maria som jobbar i natt. jag har bakat en kladdkaka med apelsinchoklad i och mintnoblesse på. ska bli smaskens senare.. hoppas på en lugn natt och slippa vara ute och köra vid tolvslaget!

Fick reda på en rolig sak, min kompis Nathalie har förlovat sig med sin sambo!! GRATTIS!!

Det känns dumt att hålla på o bestämma sig för en massa nyårslöften som har en förmåga att brytas ändå!! men det ska bli kul o se om jag kan lyckas ändå!! Mitt mål för 2011 är att bli en bättre mamma/sambo, ha ett bättre tålamod, sluta slösa en massa pengar, måste ju tänka på framtiden, sluta röka (en klyscha jag veet!!men jag SKA sluta röka i år!!), sluta tänka negativt och se det positiva i saker och ting. försöka bli färdig med min utbildning till skolsköterska så jag slipper ha det efter mig hela tiden.. få ordning här hemma till hösten.. ja o äta en bättre kost, ja  sluta med sötsaker föruom en bit choklad emellanåt!! någon last måste man ju få ha!!!. hm.. nåt mer? hm.. bli färdig med alla mina projekt med virkningen, hälsa  på mina föräldrar lite oftare, försöka komma iväg på kiviks marknad som jag har velat gå på länge nu.umgås lite mer med min älskade syster!,. Sluta impulshandla utan planera alla inköp så gott det går!!! gå på bokmässan i göteborg om jag har möjlighet!!

ja många mål har jag men ju fler mål desto större chans att lyckas med något iaf..

nehej om man skulle ta o göra sig i ordning för jobbet.. ha det bra i kväll/natt och kör försiktigt!!

Kramiz Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0