Vår jul 2010

Julen har pågått i dett hus i veckor känns det som. Det har handlat om förberedelser i mängder. städning, handlng, paketinköp/paketinslagning, planering planering planering.

Det hela började med att vi bestämde oss för att ha julfirandet hemma hos oss. Vi är den familj som bor bäst med tanke på plats och utrymme. Det bestämdes vilka som skulle göra vad. min uppgift var att handla allt som inte skulle tillagas och så. kul. städning pågick i timmar och veckor. jag var ju tvungen att röja undan här hemma så att vi fick plats. mina föräldrar, mina småbröder, min syster och hennes familj, mormor och morfar och min moster med familj skulle sova över. Kul.

Jag och alicia bakade lite pepparkakor med alicias nya formar.


Alicias första lucia på dagis avlöpte fint! hon fick vara en jättesöt tomtetjej!


De första besökarna kom den 22/12. Min mormor och morfar kom på onsdagen för att hjälpa mig med det sista. alltid lika kul att träffas!

Mina föräldrar och syskon kom den 23/12 och självklart blev det, bus/stoj och fika:
 

Julafton startade tidigt. upp o hoppa liksom.. nu är det jul igen.. Förberedelserna startades, frukost intogs och min moster med familj dök upp. Svärföräldrarna och svägerskan kom lägligt till julbordet skulle intas.
god mat (MYCKET mat).


God mat ledde till lite utelek i kylan... vuxna blir som barn...



Sen var det dags för kalle anka och barnen dansade så fint!


Vår fina gran o massor paket!!


Kan tomten komma snart!?!


Barnen kikade ut! kunde tomten vara där ute nån stans?


Ja men visst var han!! här är vår fina tomte! *fniss*!!


Han kan vara läskig han!!


men han hade med sig paket ju!! o roliga var de!!!


o visste ni.. det krävdes 3 karlar att sätta ihop en docksäng!! *hihihahahahaha*


Sen efter allt hårt (!?!) arbete blev det lite (mycket) gottit!!


Sen blev de två minstingarna väldigt busiga (och trötta) och skulle spexa lite..


Det var en riktigt trevlig julafton med många skratt, spel och annat skoj..

Alicia fick: bord+stolar, dammsugare, pusselx2, duplolego, plastfrukter, docka, docksäng, nalle, vantar+mössa, pengar, bok, emil-film, 2 st sagocd, en cd.spelare för barn...
Vi fick: matberedare, kastrull, elvisp, gjutjärnsgryta, mm..

Tack allihop som gjorde denna julen underbar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0