Nya tag igen..

Ja nu var det ett tag sen.. hm.. man har så mycket att göra o såå lite tid till annat.. just nu praktiserar och jobbar jag.. sen när man väl är ledig ja då tar hemmet och alicia all tid..

Jag har börjat träna igen.. såå kul var det.. började med ett step up pass och så ett latinopass.. skitkul rent ut sagt.. så skönt att känna att nu ska jag komma igång igen.. Det tråkiga är bara att både jag o alicia är genomförkylda just nu. så jag får se hur nästa vecka kommer att bli med träningen.. jobb och praktik blir av oavsett om jag är förkyld eller inte men jag vill inte gå till gymmet så här.. då är det bättre o vänta.

Alicia har ett så blandat humör när hon är sjuk o det varierar hela tiden. ena stunden jätteglad och snäll och andra stunden sur, ledsen och ska retas med mamma hela tiden..

Nu när vi inte mår riktigt bra så går DVD:n i stort sett hela tiden.. pippi, teletubbies, trasdockorna, pippi, björnbröderna mm mm.. så nu börjar man bli lite trött på pippi o co.. men men mår man inte bra så gör man inte.. men vi har varit ute lite grann iaf..

Idag blev det ett besök på bakluckeloppis i limmared för min del.. fanns inte så jättemycket mn jag fyndade två stora påsar med bollar och en pool, ni vet som bollhavet som fanns på McDonalds förr.. detta fick jag för 40 kr, en dock sulky till alicia för en 20 kr och en liten doktorsväska för 2 kr.. haha ja fynd kan man alltid göra.. men hittade inget till mig denna gången! men men jag har nog så det räcker ändå..

Alicia var med pappa o farfar ute medan jag var iväg de grejade o donade på tomten och alicia fick åka hjullastare med farfar.. Sedan fikade vi med min nybakta silviakaka som jag gjorde igår o tro mig den gick hem! hela 9 bitar försvann.. haha gott var det! men men det är ju lördag idag ju..

Jag blev av med allt skräp som jag fick ihop när jag började rensa i garderoberna på övervåningen. 12 svarta sopsäckar var det och snart är de ett minne blott.. jag fick dock bära ner de från övervåningen och så tog P och hans pappa hand om de.. de blir nog lite aska så småningom..haha.. Så nu kan jag nog fortsätta där uppe om jag vill.. ska nog ta tag i det endera dagen.. men ork o lust har jag inte riktigt än..

Snart ska vi äta lunch. det blir köttfärspaj från igår. det gick ju inte åt så mycket så nu räcker det nog till 2 måltider till..

Nej nu ska jag se om alicia vill sova en stund.. hon blir ju så gnällig om hon blir övertrött...

Thingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0