Sjukstuga x 2

ja nu är vi lite sjuka här hemma.. alicia har varit sjuk i veckan, jag vabbade för henne i onsdags o peter torsdag och fredag. i torsdag bröt helvetet ut för min del blev genomförkyld, hostig och började få feber. jobbade natt nr 1 o den gick hyfsat bra.. blev dock vääääldigt trött i slutet dvs kl 4. slumrade till då i en fåtölj och vaknade väl till lite då o då men ändå var det tufft.. kom hem från jobbet, tänkte att det säkert blir bättre när jag bara sovit, Men icke sa nicke.. sämre blev det bara.. men jag tänkte jag testar en natt till.. mm o det gjorde jag MEN fyyyyfan vilket helvete det var!! såå tufft.. men det gick ju.. men sista natten jobbade jag inte..  somnade inte förrän halv tolv i går på dagen och sov till 16. Alicia sov hos farmor o farfar i natt som var. först var det ju meningen att jag skulle jobba och peter skulle på Kräftskiva i jönköping. men eftersom jag var sjuk så stannade jag hemma. Jag frågade peter om alicia kunde sova hos farmor o farfar ändå, jag behövde ju vila.. det var inga problem. Peter gav sig av på fest i Jönköping och jag åkte o hyrde film. High School Musical 3, Iron Man 2 och The bounty hunter.. Jag upptäckte efter ett tag att jag redan sett HSM 3.. o så gick Step up 2 på Tv så jag började se den.. i slutet av den filmen kommer jag på att den har jag ju redan sett.. suck.. men bra är den.. såg de andra filmerna som var superbra och under tiden drack jag te, kaffe, apelsinjuice och virkade.. Virkningen är ju så avslappnande o just nu håller jag på med ett projekt som ni får se längre fram. Hostade gjorde jag hela tiden.. men det lättade något framåt 1.. Passade på att städa  undan lite här hemma så ja skulle slippa det i dag.. för tyvärr så slipper man inte det trots att man är sjuk.. :( satte på diskmaskinen oxå.. Kollade på Robinson på Tv4play och gick o la mig vid 03:30 jag vaar ju trött men inte så farligt.. hann prrecis somna till då kommer älsklingen hem.. så kl blev 04 när jag somnade och jag vaknade helt pigg (nåja under rådande omständigheter) kl 9 i morse... nåja.. 5 timmar sömn är bättre än inget alls.. det känns liiiiite bättre i dag.. men måsste ändå ringa läkarstationen i morgon måndag för min hostmedicin börjar ta slut samt min astmamedicin med. o recepten som jag hade har gått ut.. suck.. hoppas alicia är bättre i morgon o ja med.. jag har ju praktik och skulle behöva gå på den.. nåja vi får väl se.. I dag ska jag nog ta o låna svärföräldrarnas tvättmaskin.. vår pajade ju förra helgen... kan ju låna den i samband med att vi hämtar hem alicia... Annars ska vi bara ta det lugnt i dag.. Ingen av oss är ju riktigt kry.. peter är inte sjuk än men det skulle inte förvåna mig om det bryter ut snart på honom med!

Jag tänkte dela med mig av lite foton som är från senaste tiden..

Vi var o provade på en ny lekpark i tranemo.. alicia tyckte väl att den va sådär.. kan väl bero på att vi var helt själva..


Efter lite lek så gick vi o fikade på fiket.. 



En liten efterbild på mig efter att jag färgat håret o klippt mig!


Min älskade systerson Kevin fyllde 7 i september o självklart bar det av ner till skåne för att fira hans stora dag!
Resan ner gick jättebra.. Peter o alicia fram, jag oh lillebror niclas bak.. vi stannade o köpte lite fika på drive in fiket i Värnamo..


Skönt att äntligen vara framme hos kusinerna så man får leka lite..


Barna satte självklart igång att busa för fulla muggar!!


Vi bjöds på god mat i form av tacos!

Alicia tyckte att det var gott!

ALicia och Izac lekte bra ihop!


Sen var det dags för presentöppning!


Vår lilla tjej var trött.. som tur var fanns det en fåtölj man kunde vila lite i!!


Tårta fick vi med! en finfin tårta!!




Lite bilder hemifrån!!

Vår lilla tös ÄLSKAR danoninoyoggi, syns det?!:


Alicia vill gänra vara med när mamma ska tvätta o ska helst åka tvättkorg ner och upp från tvättstugan!!


En liten COOOLING till dotter har vi allt!!


Jag var i Ullared med systeryster och hennes svägerska Maja för ett tag sen, jag lyckades med bedriften att handla för hela 6000 kr!! Detta är det mesta av vad jag handlade:

Sen var det en del kläder och julklappar som jag inte visar!!

En dag skulle vi fixa iordning vår fina trapp o självklart skulle alicia hjälpa sin gudfar att göra i ordning den!


Efter badet så är man såå fin i  linne och boxertrosor! o vilken modell alltså!


En dag bakade vi bullar o alicia var sååå duktig och hjälpte till!!


Sen lagade vi mat! Ser ni hjärtat i kastrullen? häftigt som f-n!



Ja detta blev ett långt inlägg!!

Nu får jag inte glömma att uppdatera lite oftare!!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0