tiden som gått..

Det var länge sen jag skrev nu och det har hänt en hel del..

Lillskrutten hilmer är snart 4 månader. han har vuxit en hel del sen han föddes. han utvecklas himla fort.. han är mycket tidig med saker och ting. jag tror han var 2 eller 3 veckor då han kunde hålla upp sitt huvud själv. han skrattar och "pratar" hur mycket som helst.. han har visat tendenser till att vilja krypa länge nu, men än har han inte klurat ut det.. han vill sitta upp hela tiden och är intresserad av skallror mm.. han har följt oss med blicken sen han bara var någon vecka gammal. Han är väldigt glad och älskar att få uppmärksamhet. Han iakttar alicia hela tiden och vill gärna vara med när alicia läser en bok, pusslar eller ritar/målar.. ja han är en pigg liten grabb!!


Alicia är en stolt storasyster som älskar sin lillebror, man kan höra henne säga " jag älskar dig grabben!"".. hon är såå go med honom, men samtidigt väldigt hårdhänt.. det går dagar då hon är hur snäll som helst mot lillebror, och andra då hon bara väntar på tillfällen för att slå/nypa/dra i honom mm.. ja den klassiska svartsjukan sitter i än.. jag har hört att det värsta man kan göra är att skaffa barn när man ha en treåring, och ja jag förstår vad de menar.. treårstrotsen är inte rolig.. Alicia har blivit stor, det märks att hon utvecklas hon med. hon älskar att läsa böcker, att titta på film, att rita/måla, pussla och greja.. hon älskar att gå på dagis, att få träffa sina kompisar där, och kommer hem därifrån och berättar långa historier om vad de gjort och vem som gjort vad.. såå kul att lyssna.. Hon har kommit in i en sån där rolig varför då-period.. kul att de är nyfikna på saker och ting..

Den 23 november krockade vi, jag o barnen + svärmor med en taxibil i limmared. barnen blev inte skadade och reagerade inte ens. jag fick lite skador i axeln och knät. Axelskadorna är kvar och det ska göras en ordentlig utredning om vad det kan vara, inga skelettskador iaf.. Han jag krockade med påstod att jag var över på hans sida och jag kunde inte säga något annat där och då pga att jag hamnade i chocktillstånd, men då jag kommit hem och chocken släppt så minns jag att jag inte var över på hans sida, samt att polisen som kom till platsen ifrågasatte detta, med tanke på hur vi stod efteråt. Det som framkom var att han hade kört ut och "genat" över utfarten, struntat i sin väjningsplikt och missbedömt hur långt bort jag var. Hans försäkringsbolag ska betala våra skador på bilen, vilket är underbart då vi bara har halvförsäkring som inte  skulle ha täckt vår bil. Men jag kan inte förstå att man kan stå o ljuga både mig och en polis i ansiktet och försöka lägga över skulden på mig bara för att han hade en sprillans ny bil. NEj det är helt fel.. jag har mått så dåligt över denna krocken och dåå mest pga att jag hade barnen i bilen och att det kunde ha hänt de något. Så nu är det skönt att det äntligen är över och att vi kan börja reparera våran bil.

I år var vi på luciabasaren i lillsjön. en trevlig tillställning med lotterier, fika, auktioner och luciatåg, dans kring granen med barnen och så kom tomten med en godispåse till alla barn.. Alicia var en liten tomteflicka, med en kjol och väst som jag virkat själv. tomteluvan hann jag inte färdigt med. hon var med i luciatåget och var sååå söt där uppe på scen. en trevlig tillställning helt enkelt..

På lucia hade alicia luciatåg på dagis och självklart var vi där, jag, hilmer och farfar var och tittade. De var så duktiga alla barnen och sen fick vi fika med barnen innan vi skulle åka hem. Alicia fick vara kvar och leka.

Nu är det bara några få dagar kvar för alicia att gå till dagis. sen har hon jullov. det ska bli kul att ha henne hemma men visst kommer hon nog att sakna dagis och ärligt talat jag med. de tre timmarna som hon är där är underbara timmar som jag får ha för mig själv med hilmer.


Det gick inte att ladda upp bilder så de kommer senare!!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0