Semester i oxelösund - del 1

Vi påbörjade våran semestervecka som vi hade tillsammans med pappan i huset, lördagen den 2/7. Då packade vi in oss i bilen och åkte uppåt i landet. Vårt slutmål var Oxelösund och besök hos Mormor och Morfar. Resan gick bra, men några få undantag..
Det blev mycket bus o lek när vi kom fram och på söndagen tog vi det lugnt på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi in till hamnen i nyköping för att äta glass och leka i lekparken där!!


Vissa får fågelbajs på sig!!! uscha mej vad äckligt det var!!


Vi var hemma hos gammelmormor och gammelmorfar på måndagen efter att mamsen sovit lite. det var meningen att vi skulle åka till stan jag o peter men vi orkade inte.. vi fick god lunch och senare gott fika.. det är alltid trevligt att hälsa på g-mormor och g-morfar!!


På tisdagen var det först meningen att vi skulle till kolmården men eftersom vädret inte var det bästa så stannade vi hemma.. det bev ett besök på busiz för alicia istället.. vi släppte av alicia, mormor och niclas på busiz och jag o peter åkte in till stan.. skulle ju köpa nya skor.. men det blev en billig shopping tur.. ingenting handlades.. haha.. vi åkte tillbaka till busiz efter ca 2 timmar och möttes av en liten tjej som var helt genomblöt i håret av svett och hade jättekul...


På eftermiddagen var det meningen att jag skulle klippa mig men det fanns ju ingen ledig tid så jag shoppade mina skor och en bra stegräknare på team sportia i lilla OXELÖSUND!! tänka sig.. haha.. på kvällen grillade vi och gick o lade oss tidigt... för på onsdagen skulle vi ju till kolmården!!!

fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0