Min stora tjej:) ja nu har det gått en vec...

Min stora tjej:) ja nu har det gått en vecka drygt sen vi började låta alicia vara utan blöja. Det har inte varit läge innan men nu känns det bra. Alicia är nöjd med att gå med trosor i stället för blöja och är riktigt duktig på att hålla sig och gå på potta eller toalett. Det enda som är lite jobbigt för henne är att göra nummer två. I dag bad hon om en blöja efter fyra försök på pottan. I natt fick hon även sova utan blöja och det gick kanon. Ingen olycka. Hon är så stolt över sig själv:) jag vet inte om det är vanligt men alicia kan hålla sig i många timmar. Igår kissade hon första gången vid tvåtiden på eftermiddagen och då hade hon inte kissat sedan kvällen innan. Och sen kissade hon kl åtta på kvällen. Hon verkar inte bekymra sig över detta. Men jag gör det. Det känns som om man är en tjatmamma. Är du kissnödig? Frågar jag stup i ett. Men det går bra. Eftersom hon själv inte vill ha blöja så är det ju skönt. I kväll får hon dock blöja för hon har inte sovit middag och hon somnade precis. Ja lite dumt kanske men hon var ju så trött och om hon nu sover för natten så blir det lite väl många timmar för henne utan att gå på pottan. Nåja det känns bra att hon börjar bli blöjfri nu och det kommer ju då att innebära att jag bara har ett blöjbarn i höst:) kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0