Regn, shopping och sommarlov!!

Idag har det varit som vanligt, regnigt och tråkigt väder!. men dagen började åtminstone med en glad alicia. Första morgonen på länge som hon vaknar med ett leende på läpparna.. nåja.. man får vara glad åt det lilla man får ibland.. Idag var det alicias sista dag för sommaren på dagis. både kul och tråkigt.. alicia trivs ju såå bra där och älskar att träffa alla sina kompisar.. det kommer att bli en pärs att aktivera henne hela dagarna i 8 veckor. men vad gör man inte.. jag är ju ändå hemma och ledig så då kan vi ju umgås en massa nu innan bebis kommer.. Vi har ju gjort upp lite planer för sommaren iaf.. Peter ska ta en veckas semester för första gången i sitt liv under sommaren.. vi åker upp till mina föräldrar den 3/7 och spenderar några dagar där.. Vi ska iaf besöka kolmården en dag och sen får vi se vad vi gör.. jag orkar ju tyvärr inte så mycket med tanke på ryggen och magen men vi ska försöka lite iaf.. Annars blir det bara att vara hemma.. Kanske en tripp ner till syrran för mig o alicia eftersom peter ändå jobbar.. vi får se om vi orkar med det och om syrran m familj hinner med det.. Annars blir det väl besök på lekplatsen i nittorp och andra ställen samt träffar med alicias bästa kompis vilgot o hans mamma & syster.. och andra med för den delen.. vi får ta dagarna som de kommer.. skönt att slippa stress och för mycket planering.. kanske får vi besök av gammelmormor och gammelmorfar någon gång under sommaren.

I morse när jag lämnat alicia på dagis, åkte jag till jönköping. på schemat stod besök på ikea mm. jag VET, lite dumt att göra det på "dagistid" men tänkte passa på nu när det var sista dagen. för att ta det besöket när alicia är med är ingen höjdare.. men det var tufft ändå.. blev inköp av alicias nya säng och lite annat smått och gott.. är ju meningen att vi ska göra iordning i alicias rum nu i sommar, göra det mysigt och så.. som det är nu så vill hon ju inte sova där inne och jag kan förstå henne.. det är så kalt och trist på väggar mm.. men leksaker, DET har hon i överflöd.. det blev inte så dyrt som jag trott men jag fick det mesta som jag skulle ha med mig hem.. men min sjukgymnast hade inte blivit glad över hur tungt jag bar.. och det är inte jag heller nu så här i efterhand.. alicias säng var inte tung men den blev det då kartongerna var otympliga att bära.. men nu är det skönt att ha det gjort.. Blev inhandlat en doppresent eftersom vi ska på dop på söndag. Lilla livias dop.. oj.. nu slog det mig att vi kanske inte anmält oss?! jaja det blir nog bra... Bilder på inköpen till alicia mm kommer senare!! det är roligare att visa när det är på plats mm..

Idag fick jag även veta att jag blivit GODKÄND på min tenta jag gjorde för TREDJE GÅNGEN!! såååå skönt att ha det gjort.. Woohooooo!!! JAg är så lycklig!!'

Nej nu ska jag ta o börja med maten..

Ja just ja.. grattis sandra och patrik till er son!!
HA det bäst!

KRam

Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis till den klarade tentan, så otroligt jätteskönt det måste kännas =) gött!!

vad kul att fixa i Alicias rum, sånt e kul bara tiden finns! Och vill du lämna Alicia här nån gång och vila lite så går det bra, de känner ju varandra så bra nu så det är säkert inga problem.

Vi räknade med er på dopet, även om ni inte anmält er :) fikat efteråt blir i tunnbrödsstugan.

Kramar

2011-06-22 @ 17:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0