dagarna bara rusar iväg..

ja så känns det nu.. vi har gått 17 fulla veckor i morgon, hade visst ett hjärnsläpp sist.. är det bara jag eller känns det som om andra graviditeten går snabbare än första? på tisdag nästa vecka är det dags för ultraljud i ulricehamn. ska bli såå kul att äntligen få se det lilla pyret där inne och det blir ju såå mycket mer verkligt då liksom.. o så får vi ju ett lite mer exakt datum för när det lilla där inne ska komma ut!!

Alicia har sovit hos farmor o farfar de senaste tre nätterna eftersom jag jobbat natt och peter började i borås i måndags.. känns inte så kul att lämna bort henne så länge men vad ska man göra liksom? men igår fick jag äntligen ta med henne hem. så i går blev det mys mys och ännu mera mys!! vi började med att leka med hennes duplo lego och så pusslade vi oxå.. det är så mycket mer avancerade lekar nu. alicia bygger mer med en baktanke. vi byggde en bondgård där djuren fick en liten hage samt ett hus där de skulle sova på natten.. haha sötnosen.. hon pratar så mycket nu och det är kloka saker hon kommer med!! det märks att utvecklingen har en spurt just nu.. hon snappar upp nya ord från oss hela tiden och använder dem i meningar helt korrekt.. såå kul!!

I dag lämnade jag henne på dagis. 8-16. idag är det plugg som gället.. ska strax till bibblan i tranemo och hämta en bok som jag fjärrlånat, och som verkligen behövs för min magisteruppsats. har lite panik nu med uppsatsen då jag börjar en annan kurs v 12, dvs om 3 veckor drygt. Denna kursen måste jag lägga all energi på då den har legat bakom mig och skräpat efter att ha missat tentan 2 ggr.. så om 3 veckor läggs uppsatsen på is ett bra tag framöver. men hoppas på att kunna jobba lite på den innan bebisen tittar ut. gör ju tentan v 22 och tänkte mig att jobba lite på uppsatsen i 3 veckor därefter! sen får jag nog ha den vilande och försöka göra lite pö om pö när bebisen kommit!! Idag gick det mycket lättare än vanligt att lämna alicia på dagis, hon gav mig en puss o en kram och vinkade till mig o sen sprang hon iväg.. haha sååå söt ju! i morse var vi ju dessutom i tid kl 08.. annars brukar det vara så att vi kommer kring 8:20-8:30 så det känns ju som vi fick en bra start på dagen .. till och med alicia var pigg i morse o sa mamma det är morron och gav mig en puss på pannan!'

Jag har börjat fundera lite över hur länge till jag ska jobba. jag ska iaf jobba fullt maj ut och sen några nätter fram till jag får havandeskapspenning. det känns faktiskt mycket bra nu. jag hade inte tänkt att ta ut havandeskapspenning  men känner nu att det blir alldeles för tufft att jobba 3-4 nätter extra varje period. så det blir de 14 nätter jag ska jobba, kanske någon extra men som jag tar ut i pengar istället.. jag har rätt till 17 semesterdagar i år och ska ta ut dessa när havandeskapspenningen tar slut. det blir 3 semesterveckor och så ska jag nog spara 2 eller nått.. jag längtar faktiskt efter att få gå hem.. det börjar kännas jobbigt nu på jobbet.. vi är så få nattsköterskor och alla jobbar extra. visst vi behöver inte det men det känns ju bättre att vi jobbar än att de ska sätta in folk i beredskap. dvs en sköterska i tjänst på natten och hela gislaveds kommun från broaryd i söder till hestra i norr.. det är alldeles för stora avstånd och kan bli krångligt då det tar så lång tid mellan alla ställen.  det är annat oxå som jag inte ska ta upp för det har egentligen ingen annan med att göra än oss det gäller. men det är surt emellanåt..

just nu är jag sååå trött på vintern och vill ha vår,värme och sommar nu!!

nej nu måste jag ge mig av så jag får något gjort i dag!!

ha det bäst!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0