jag är med i ett garnbyte!!!

Garnbytet - nu är det dags!


Paketets innehåll
Kom ihåg att du skickar paketet för att glädja din mottagare. Använd gärna postens förfrankerade påsar. Beroende på garnet storlek får du välja passande påse. Se till att stänga paketet väl och tejpa ordentligt, så paketet inte går upp/blir skadat. Paketet ska skickas senast söndagen den 11 december.
Paketet ska innehålla

  • Minst tre nystan med garn (Det kan vara garn du har i dina gömmor sen tidigare, bara det är tre hela, rena och fräscha nystan)
  • Något ät- eller drickbart, t ex te, kaffe, choklad, godis...
  • En överraskning, t ex en virknål, stickor, markör, mönster, ögon, nos...

Sist men inte minst så måste du respektera din mottagares anonymitet och hantera namn och adress med respekt och diskretion.

Frågor som ger lite ledtrådar om dig
Nedanstående frågor ger dig ledtrådar om vem din mottagare är och vad denna skulle uppskatta i sitt paket. Men bloggare bör inte enbart basera paketinnehållet på dessa frågor, titta även på mottagarens blogg. Publicera svaret på dessa frågor så snart som möjligt i din blogg, saknar du blogg mailar du svaren till [email protected]. Svaren ska finnas på bloggen/mig tillhanda per mail absolut senast den 30 november. Då hinner din avsändare fundera på bra innehåll. :)

  1. Vad har du för garnrelaterade drömprojekt?jag skulle vilja klura ut hur man stickar en kofta till stora tjejen och raggsockar.
  2. Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)? jag gillar alla sorters garn, svarta fårets garner är bra, marks o kattens har jag aldrig testat, järbos garner är fina!!
  3. Vilket garn gillar du verkligen inte? det finns nog inget garn jag inte gillar bara man har någon användning för det! :)
  4. Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg? disktrasor, filtar och en liten väst till stora tjejen
  5. Vad gör du helst med garn (t ex virka, sticka)? jag älskar att virka men vill gärna lära mig sticka ordentligt.. kan grunden men vill kunna lite mer..
  6. Vilka är dina favoritfärger? cerise, turkos
  7. Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra? sitter under en skön o varm filt, med en virkning i händerna, något att tugga på och en bra film.. att shoppa garn är oxå en sysselsättning jag älskar att ägna mig åt!!!
  8. Vad dricker du helst?  kaffe är ett måste, men te är oxå gott, sedan kan även läsk vara gott..
  9. Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)? hm.. jag är ju chokladberoende så choklad är det bästa, dock inte mörk choklad..
  10. Har du några allergier mot livsmedel? nej inga alls!!
  11. Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? tunisisk virkning eller vad det nu heter, krokning?! skulle jag vilja prova på
  12. Samlar du på något? haha ja garn!!
  13. Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information? nej!
  14. Finns det något ytterligare som din avsändare kan ha nytta av att veta? Icke bloggare bör använda denna fråga för att ge ännu mer info om sig själva. jag är en 2 barnsmamma som just nu är mammaledig, min största hobby är att virka, men älskar även att läsa. när jag inte är mammaledig jobbar jag som sjuksköterska inom kommunen vilket jag gillar!! bor ute på landet kan man säga, har kossor utanför fönstret. har aldrig använt lingarn, älskar bomullsgarn, akrylgarn är helt okej, ullgarn är en favorit till gosiga filtar bara det är mjukbehandlat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0