Knit to quit - in it or not?

ja.. ett bra uttryck.. det är det bästa faktiskt.. ju mer jag virkar/stickar/handarbetar desto mindre blir mitt röksug o sötsug för den delen med.. ett bra sätt att sluta med dåliga vanor faktiskt.. synd bara att man inte får så mycket tid till det då barn o annat tar så mycket tid.. men minsta lilla tid jag får över när alicia sover på dagen, på kvällen, på jobbet om tid o möjlighet finns. ibland har vi det lugnt och då har vi lite tid över till annat o vad är då bättre än lite "arbetsterapi" hihi..

Den senaste tiden har jag hunnit med en hel del virkning.. är färdig med en skallermask.. ja egentligen skulle det blivit en skallerorm men det ser faktiskt mer ut som en mask..är perfekt som skallra till en liten bebis..




har även påbörjat en större modell som garanterat ser ut som en ORM . Den tar dock lite tid då det är ganska pillrigt trots att jag dubblade storleken..' Är ni sugna på att göra en "skallerorm/mask" så får ni mönstret här:http://crochetra.blogspot.com/2009/10/skallra-skallerorm.html trots att jag följde mönstret till punkt o pricka så fick jag det ändå inte som originalet men men så är det det är därför det kallas handarbete!



 JAg har även hunnit med en hatt/mössa till alicia


 den är inte helt färdig. lite små detaljer kvar.. denna hatten tillhör ett set med en poncho. jag har dock ändrat färgskalan lite, mest för att det var en test av svårigheten på mönstret. och för att jag inte hade rätt garn+ färg.. mössan blev lite i fel proportion än vad det var meningen.. garnet som det ska vara är betydligt tunnare än det jag använde.. alicia gillade hatten en liten stund iaf.. skallermasken var skoj men jag tror att den var lite för "barnslig".. skallerormen to be gillade hon bättre..

Sen har jag även hållt på med en filt med mormorsrutor till alicia.. den går i grått till största del men sedan vitt, rosa, cerise, grön, blå, lila, orange, gul mm mm.. den är inte färdig än.. tar sin lilla tid med mormorsrutor i strl 7x7cm.. men kul är det.. har sytt ihop en del av rutorna så man kan se hur den kommer att ta sig i slutet.. men har nog några idéer för att pimpa den på slutet!!

Jag kikar runt på nätet en del och hittar många gratismönster i pdf-filer.. perfekt.. har en hel hög med mönster som jag vill testa.. håller p med en grytlapp nu.. min första någonsin.. det blir i sveriges färger.. lite krångligt att virka med sig en tråd hela tiden men jag lär mig mer och mer.. har gett mig på amigurumis oxå.. det är en hel vetenskap med det. små saker och detaljer är det.. men vem gillar inte en utmaning?

Jag funderar på att ge mig själv en utmaning i o m mitt "knit-to-quit" projekt.. Någon som vill hänga på? Det jag hade tänkt mig var en 8 veckors period där man ägnar sig åt virkning, stickning, broderi eller annat handarbete samtidigt som man försöker bli av med en dålig vana. Det kan vara alltifrån att sluta röka, sluta snusa, sluta äta godis, sluta småäta, ja eller vad ni känner för... Känner ni er sugna? skriv en kommentar och berätta vilken vana ni vill ändra på/sluta med och vilket projekt ni ska ägna er åt.. själv ska jag leta upp en riktig utmaning för mig.
Mitt startdatum ska nog bli 1/9. Kom igen nu!!

Nej nu ska jag fortsätta på min grytlapp..

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0