Mysdag med shopping och annat..

Igår hade jag och aliciia en alldeles underbar dag tillsammans.. vi åkte så vi var i borås vid 10:30, alicia somnade typ halvvägs så jag fick utföra mamma shoppingen på egen hand.. hittade en parkeringsplats precis utanför Ateljé Margareta, öppnade rutorna så frisk luft kunde komma in. och så hade jag full koll på henne hela tiden. det hela tog mindre än fem minuter och även hon i kassan höll ett öga på bilen.. JAg sprang in, tro mig jag springer inte självmant, rafsade åt mig några olika järbo soft cotton samt järbo Fuga till alicias finfina klänning. Dock hade de bara 3 vita nystan och ett rött nystan, så ett nytt besök där kommer det att bli framöver. Hittade även en ny viknål som jag ska testa med lite bredare handtag..


Bild 1: fuga garn, Bild 2: soft cotton, Bild 3: Virknål nr 3,5


Efter detta drog vi oss vidare till Knalleland. alicia vaknade när vi parkerade där. hon hoppade i vagnen och vi styrde kosan till skopunkten? Där vi inhandlade varsitt par gummistövlar. Fick 50 % på ena paret då vi köpte 2 och sen ytterligare rabatt för att jag gick med i deras club..

 fina gummistövlar...


Efter ett besök där så gick vi in på BR, ligger vägg i vägg med skopunkten.. Alicia var sååå duktig tog en leksak och tittade på den och sedan la hon tillbaka den... vi gick runt där inne ett tag och så fick alicia en ny målarbok med pettson och findus.. den var hon sååå stolt över.. 



Efter BR var det dags för lunch.. då gick vi in på Knallerian och åt pannkakor med sylt o grädde.. mumsfillibabba tyckte både ja o alicia.. Alicia var jätteduktig hela dagen, hon ville inte sitta i vagnen, men hon gjorde som mamma sa och höll i vagnen.. sååååå duktig.

Ett besök på EKO blev det med.. Jag behövde 3 st fotoramar i strl 30x40 och det köpte vi:


Vi gick där inne en stund, sen köpte vi med oss lite fika och åkte upp till Ramnaslätt där pappa var för dagen.. Ett roligt besök där alicia fick se sin pappa köra STOOOOOJ brumbrum som hon sa.. hihi o så fick hon syn ´på en likadan dumpers som hon har hemma o leka med men i detta fallet en stor sådan..haha ni skulle ha set hennes ögon..

Efter detta åkte vi hemåt.. alicia var helt slut.. jag var tvungen att handla men tänkte att det var bäst att hon fick sova en stund i bilen så vi styrde kosan mot tranemo. Där handlade vi lite o sen åkte vi hem..

I går kväll tog vi det mest lugnt.. kollade på fångarna på fortet, men det kändes mest fjantigt så vi gick o lade oss tidigt istället..

I morse vaknade vi när pappa skulle gå men somnade om fort igen.. halv åtta väcker alicia mig, då har hon kissat jättemycket och nu rinner det över.. suck.. libero i all ära men de tar ju inga mängder.. nej nu blir det pampers igen.. det är andra dagen i rad som de inte håller tätt..

Vi har hunnit med att titta på teletubbies, zuperzebran, pippi och pusslat och alicia har målat i sin nya målarbok..





Idag ska vi gå över till grannen o fika lite och sen i eftermiddag ska alicia till farmor för jag ska på möte med jobbet..

Vad ska ni göra?

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0