uppdatering med foton!!

Ja det var ett tag sen nya foton lades upp.. nu har jag tömt kameran :) se längre ner i inlägget..

Alicia har varit hemma hela veckan för hon har varit genomförkyld och haft feber.. ett tag trodde jag att hon fått vattkoppor som många andra på hennes dagis men nej.. förkylningsutlösta utslag konstaterades det på BVC.. skönt tyckte jag.. Hon har fullt med eksem på höger arm som kliar men inte får mamma smörja den inte.. nope.. men men..

Alicia har varit såå duktig denna vecka.. igår när hon skulle till farfar en stund för att mamma skulle kunna städa av här hemma så hjälpte hon mig att sopa av bilen.. så duktig.. och hon hade haft kul hos farfar och farmor. I går kväll blev jag och alicia själva då Peter skulle iväg och ploga snö i Grimsås. Vi hade det rätt mysigt. kollade ppå en massa filmer och myste i soffan.. sen skulle alicia hjälpa mig att flytta på datorn, vilket resulterade i att hon råkade ha ner den i golvet och den landade olyckligtvis på hennes lilltå.. det såg inte så farligt ut från början, men sen började det blöda och göra jätteont.. vi spolade kallt vatten på tån och jag tryckte en kompress mot tån och alicia var SÅÅÅ ledsen.. jag fick ha henne i knät och blåsa på tån och till slut efter många om och men somnade hon i soffan.. och hon har sovit gott i natt..

I morse vaknade alicia vid 7:45 och kom upp till mig och vi låg och myste en stund.. sen tyckte alicia att det var dags att gå upp.. Jag konstaterade snabbt att det nog inte var så farligt med tån. hon går som vanligt, dock lite försiktigt med den foten. hon springer omkring, visst hon ojjar sig nån gång när hon stöter till tån  men annars inget.. Vi har kollat på bumpa, pippi, björnbröderna, nallepuh, o så pippi igen.. sen fick hon för sig att hon ville bada. och självklart fick hon det.. hon leker som en lite groda i badkaret och har jättekul.. sen sa hon oj mamma! och jag tittade närmare.. jo hon hade börjat att bajsa.. hihi tokfia.. jag frågade om hon ville sätta sig på pottan och det ville hon.. en stolt mamma kunde sedan konstatera att hon gjort en liten korv i pottan.. hihi vad konstig man är som småbarnsförälder..

Idag ska vi inte göra så mycket.. mest ta det lugnt.. Ikväll ska jag på glöggfest i Reftele med några jobbarkompisar och jag är chaufför då jag är den som bor längst bort och ska hem efter festen.. är inte jättesugen då jag känner mig lite krasslig men hur ofta får man gå på sånt??  PEter och alicia får vara själva hemma och kolla på Idolfinalen, vilket oxå är en anledning till att jag drar mig för att gå på festen.. men men det finns ju repriser till sånt..

På söndag har jag peter och alicia pepparkaksbakning på schemat och alicia får inviga sina nya pippiformar..

JA alicia har fått adventskalender i år och får små paket varje dag.. hittills har hon fått, 1 tårta iplast med tllbehör, två små bilar, en bamse pixibok, pippibakformar, en smurfelina, en liten duplolegoförpackning. vi har missat någon dag men det gör ju inte så mycket när hon är så liten.. i bland har hon sagt mer paket!! sötnosen..

Snart är det dags för julfirande. bara två veckor kvar och en del kvar att fixa. jag ska handla allt som vi behöver i tillbehörsväg och några lagar mat o tar med sig. det kommer bli kul. vi  blir många 19 st varav 3 barn..

Nåja det är som sagt mycket som händer här på HAGA övre!!!men skojsigt är det..

Nu kommer lite foton.. se o njut!!





Ja det var en liten del av alla foton jag får på alicia.. hon är en busig liten tjej med mycket vilja och humör. hon somnar på de mest roliga ställena, hon älskar att kasta bollar,pärla, hoppa på studsmattan och bada.. hon är en som en fisk i vattnet...

Hon har en rolig period nu med mycket utveckling på kort tid. allt ska ske nu, helst för en stund sen och allt ska göras som alicia vill.. får man inte som man vill så blir det skrik, saker slängs, hon slåss eller sitter o tjurar i ett hörn.. hihi som sagt denna ålder är väl för härlig?!

nu ska jag och alicia busa lite och plocka upp efter oss!!! Ha en bra dag!!

Kram Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0