avståndstagande unge på 2 år..

Hm.. idag när jag hämtade alicia på dagis verkade hon ta avstånd mot mig.. o hemma blev det inte bättre. mamma sitta där säger hon och pekar på andra sidan av soffan.. ine en kram, ingen puss nada mys.. suc.. ska det alltid bli så här? Vi har ju blivit tvungna att ha alicia hos farmor o farfar när jag gjobbar natt samt peter jobbar... det finnsingen annan lösning. dagiset öppnar ju inte förrän kl 05:30, jag slutar 7, peter börjar halv sju och måste åka hemifrån senast 5. Visst finns alternativet att ha henne hemma och att peter lämnar alicia hos farfar på morgonen men då känns det mer humant att hon sover där, De har ju även bestämt att jobbar man natt så får man bara ha tid till 16, men jag sover alltid till 16 oh så tar det lite tid o komma igång sen när man vaknar.. så om jag ska hämta henne 16 så får jag gå upp kl 15 för att hinna vara körbar till 16..  suck.. men men.. visst man kan ansöka om dispans men det känns ju så lagom roligt för en timme liksom när det ändå är barn ofta till 17. Detsamma gäller turerna då ajg ska ut på första natten. 4 timmar får man ha max.. hm.. fm är omöjligt för då är det för tidigt och em känns så fel.. lämna henne ett och sen hämta henne 17.. hm.. svåra val.. suck jäkla byråkrati säger jag bara..

Det är trots allt jätteskönt att ha henne hemma nu.. hon utvecklas så mycket nu och vad hon växer.. känns som hon vuxit en meter sen i söndags!! mysigt iaf.. Nu sitter vi o tittar på pippi.. avkoppling.. jag är själv i kväll då peter är på maskinmässa i göteborg.. skönt att rå om alicia själv!!

Idag fick jag hem min födelsedagspresent från Carolines smyckeskrin.. jättefint.. kommer bild sen!!

JAg var o handlade på vägen hem från jobbet idag. står i kassan och ska betala efter att ha fått avstämning för första gången på jag vet inte hur länge.. o så medges itne köpet!! fan säger jag!! som tur är hade jag bankdosan i fickan och loggade in på internetbanken via mobilen... o vet ni.. 20 kr fattades!! gah!!  snacka om att bli tokig!! men men fick iaf handlat och åkte hem o la mig på soffan.. sov en stund, kollade på en film och käkade lite äppelpaj som jag blev sjukt sugen på!! Ska äta lite till senare när alicia sover..

I morgon ska peter ta med sig alicia och åka till banken.. vi tömde hennes spargris för ett tag sen coh gissa vad hon hade i den jo hela 3257 kr!! haha så det ska de åka in med till ulricehamn i morgon. jag ska stanna hemma och plugga!! jo ni läser rätt.. jag har två dagar kvar på praktiken och sen blir det skoldags igen.. o jag har två uppgifter som ska in på måndag!!! så jag skulle få en pluggdag för en gångsskull.. skönt ska det bli att ha denna kursen färdig sen!!!

I kväll är det robinsson igen.. sååå kul!!!

Nej nu ni nu luktar det lite skumt från min älskade dotter så ett besök till toan och skötbordet ska göras!!

tjingeling





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0