Påskhelgen....

Nu är snart påsken förbi. det har varit en alldeles underbar helg med värme och solsken. det har hunnits med massvis här hemma. Vi har lagt en massa plattor, busat, lekt och haft roligt.

Påskafton började med städning och förberedelser för min del, alicia var hos farmor på fm, och Peter och svärfar lade plattor och grejade. Vid lunchtid åkte vi ner till svärmor som bjöd på påsklunch; jansons, kötbullar, ägg och räkor. mums! sen åkte vi hem och fortsatte med allt.. vi gungade jag o alicia, lekte i sandlådan, cyklade och busade. alicia och jag satt och tittade på medan pappsen och farfar jobbade. underbart.



På kvällen vid 18 hämtade peter våra gäste, svärmor/svärfar och Uno medan alicia somnade i vagnen och jag påbörjade grillningen, ja i vår familj så är det oftast jag som grillar!! det grillades kött och majskolvar och till det bjöds det på hemgjord potatissallad som verkligen gick hem! suveränt god! Vi satt ute och åt och det var hur underbart som helst. sen blev det lite för kallt så vi gick in o satte oss.. Alkohol i "mängder" till karlarna och läsk till mig o svärmor, o alicia sov fortfarande.  Det bjöds på fruktsallad och glass till efterrätt och senare snacks.. En underbar dag och kväll! Jag fick vara chaufför men det gjorde inget! Det blev sent i säng den kvällen..


Påskdagen startade ganska sent. vi gick väl upp vid 9-tiden. åt sen frukost och sen spenderade vi större delen av förmiddagen utomhus. underbart skönt. alicia hon lekte o hade sig medan mamsen lapade sol (vilket jag ångrar lite idag!!!) Vi blev med kycklingar på påskafton och vi kollade på de igår. en hade inte riktigt fixat det och mådde inte så bra så vi fick ta död på den och alicia blev lite ledsen. Kycklingen är död och i jorden sa hon..


Vi åt glass och det var såå gott att äta detta i värmen. sen åt vi en sen lunch. Vi gjorde oss i ordning och åkte hem till Helen&Mikael&Vilgot och livia. där det lektes och busades en hel del. Alicia o vilgot är bästa vänner och samtidigt ovänner.. de bråkade om vart annat. men men så e d när ingen vill ge sig..  små bestämda barn har vi!!  men de blev sams ganska snabbt.. Vi blev bjudna på god kycklingpaj och sallad, vilket vi åt utomhus. det känndes som om det skulle vara typ midsommar eller något.. när maten var uppäten fick barnen bada tillsammans till deras stora glädje. rena o glada blev de sen. sen fick vi efterrätt som var mumsig! Tack för en trevlig em/kväll! det får vi snart göra om..



Idag håller peter o hans pappa på med plattorna och ska även förbereda gräsmattan. vi ska vara ute en del idag med tror jag. men jag har bränt mig en del så det blir väl långärmad polo idag ;). Det blir en lugn dag idag. ingen stress och inget stök.. bara vara liksom..

Ha en bra dag!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0