sjukdom, vår och värme

Ja denna påskhelgen startade ju bra.. fick gå hem tidigare från jobbet då jag fick feber. Mådde pissdåligt och hostade som bara den! kom hem strax efter 04 och gick o la mig i soffan.. ville ju inte väcka de andra ju.. lyckades somna vid 05:30 och sov till 7 då mina älsklingar kom ner. peter lämnade alicia på dagis och jag ringde vårdcentralen där jag fick en tid på morgonen. Fick träffa en läkare som jag inte gillar något vidare pga sånt jag itne får prata om pga tystnadsplikt. menmen. fick ta lite prover och så fick jag diagnosen lunginflammation. skönt o veta vad det är. fick Kåvepenin, en 10-dagars kur samt hostmedicin. Åkte hem och la mig o vilade hela dagen. låg o tittade på GLEE. har börjat älska den serien. somnade nångång vid 13 och sov till 15.. mådde mycket bättre då. skönt o få vila kroppen lite. Sen hämtades lilltösen hem och vi förberedde lite på utsidan för plattläggning. det kommer att bli fint. Vid 17-18tiden kom svärföräldrarna upp och vi grillade korv och åt utomhus. underbart väder hade vi igår. alicia fick sina påskpresenter lite tidigare igår, en kratta, en sopborste och en spade. så nu kan hon hjälpa till där ute.. sedan fikade vi med en god rulltårta som svärmor hade med sig. den var god.. den lilla bit som jag fick innan alicia tog min oxå.. Vi satt o tittade lite på tv innan vi gick o la oss vid 22:30 tiden. trött som man var!!


I morse gick peter upp tidigt för att börja plattläggningen på framsidan. ska bli skönt att få iordning på tomten nu. jag och alicia tog sovmorgon fast jag gick upp strax efter 8 medan alicia sov till 9.. hon måste ha varit trött.. Vi åt av våra egna ägg i morse och de var faktiskt väääldigt goda.. idag blir en dag utomhus. alicia hjälper pappa o farfar och jag, ja jag ska sitta o titta på och fortsätta virka på babymössan som jag påbörjade i går.

Ha en bra dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0