Semestervecka, smått o gott!!

Ja förra veckan var vi hos mina föräldrar. vi åkte upp hela familjen!! såå skönt att slippa köra dit själv med Alicia. Det tråkiga var ju bara att alicia var ssjuk fre till onsdag, hostade en massa och hade feber. Vi umgicks med min familj, firade min kusin Philip som fyllt 14, var och shoppade lite kläder till alicia, badade i badhuset och var på Busiz (ett lekland där alicia trivdes som fisken i vattnet) och så har vi firat min morfar oxå som fyllt 69. På onsdagen gick jag och peter på bio, såg svinalängorna, en hemsk film men inte alls värd pengarna. efter filmen gick vi och åt på en thairestaurang. skönt att komma ut lite tillsammans. det blir ju inte mycket av den saken annars.. Det var en skön vecka med ledighet och en massa bus från alicias sida. Men det är  ju så det ska vara.

Vi åkte hem från oxelösund i söndags, då jag skulle ut på 1:a natten av tre. det blev en tuff natt då jag var mycket trött men men jag jobbade ju med goa maria så det gick ju bra ändå.

Alicia har gått på dagis må-onsdag denna vecka. Idag (onsdag) ska hon hämtas kl 16, sen är hon hemma resten av veckan. Peter har tagit ut pappaledighet. Hon har tyckt att det varit jättekul på dagis och kommer hem o berättar en massa saker som hon gjort.. igår sa hon" jag putta lias!" och var jätteglad över detta, men så får man väl inte göra sa jag och hon nickade o sa mm med glimten i ögat.. den lilla skitungen..hiihi.

I morse gick jag av efter 3 nätter, såååå skönt.. men det blev lite väntan då jag skulle till chefen och prata lite.. The BIG talk.... hahaha

JA nu kan vi la berätta för världen! Vi väntar barn! ochh är planerade till den 10 augusti!! tjohhooooo. just nu är jag i vecka 13+5. Vi är glada över detta trots att det inte var planerat. SKa bli skoj med en liten till men hoppas på en med lite mindre humör, vilja och trotsighet!! hahaha ja om man kunde bestämma sånt ja.. Lite läskigt är det att få två augustibarn.. hoppas bara att det inte kommer på alicias födelsedag den 6 augusti.. Jag har mått fruktansvärt illa och varit väldigt trött de här veckorna som gått. vi plussade den 16/12 och jag har väl nästan mått illa sen dess.. men nu verkar det bli lite bättre med illamåendet iaf.. tröttheten lär väl inte försvinna iaf.. jag börjar få känningar i höfterna i form av väääldigt lindrig foglossning.. det känns när man ska resa sig eller gå mycket.. har även ont i ryggen...suck.. tur att man får något efter detta iaf.. jag har upptäckt att vi är väldigt många som fick barn 08 som väntar barn i år.. lite kul faktiskt.. så har man ju några att umgås med under mammaledigheten!

nehej.. ska hänga lite tvättt innan jag lägger mig och sover ett par timmar!!

KRam på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0