trött, tröttare, tröttast?!

japp det där är jag i ett nötskal! för jag är inget annat än trött nu för tiden. sover illa oavsett om jag är ledig eller ej och oftast är det blåsan som ställer till det för mig.. energin finns liksom inte, ibland får man fejka att man har energi, men det är inte lätt!! man ska orka jobba, sköta hus o hem, ta hand om min älskade dotter.. Nu får det vara nog liksom. men men..  jag har gått 16 fulla veckor och snart 3 dagar. "bara" 23 kvar typ.. ja det beror på vad ultraljudet visar den 8/3.. ska bli kul att få se det lilla pyret.

På jobbet jobbar jag oftast 3-4 extra nätter per period då jag tänkte försöka jobba juni ut och då kanske kunna dra ner på antal nätter och då kanske bara jobba 8 nätter på 6 veckor. jag har då samlat på mig 10-11 extrapass och kan då iom årsarbetstiden enbart jobba några nätter fast få ut full lön ändå. och sen är jag inte helt hundra på hur många semesterdagar jag får och då kanske jag inte behöver ta havandeskapspenning då jag kan ta semester i juli och lite föräldraledigt på alicia i augusti innan bebisen kikar ut. Det känns som en bra planering, men som sagt man vet ju inte hur man mår i slutet av graviditeten. men jag är glad för att jag har underbara kollegor som ställer upp  och är förstående! jag tror att till och med chefen blir tacksam om jag klarar av att jobba som jag tänkt mig, med tanke på hur svårt det är att få vikarier på vikariat!

Alicia är helt underbar nu för tiden, trots vissa perioder av totalt prövande, trotsande och att hon inte lyssnar på mig. men hon är så go när hon kommer och säger min mamma och ger mig en stor kram och pussar mig på kinderna. kan man göra annat än att smälta då? nej knappast... hon har inte varit så mycket på dagis den sista tiden då peter varit pappaledig några dagar i veckan. oftast har det blivit då jag ska plugga för det är störtomöjligt att försöka göra något sådant när hon är hemma, men när jag jobbar natt är det lättare att ha henne hemma då jag itne störs av detta när jag sover! Men nu är det snart slut på pappaledigheten för peter då han börjar jobba i borås igen den 28/2 så då blir det långa dagar på dagis och övernattning hos farmor&farfar när jag jobbar natt. lite tråkigt att inte få träffa alicia då men det finns inga andra möjligheter så det får gå!

Har ni sett big brother som började igår? jag missade det då jag jobbade men har skaffat mig tv4premium så jag ska kunna se det trots att jag jobbar. Jag tycker att det ska bli spännande o se detta då det är ett roligt program där folk gör bort sig. haha skadeglad jag? ja verkligen!

Jag måste bara rekommendera två helt fantastiska böcker av Ann Rosman. Själakistan och Fyrmästarens dotter. Hon påminner om Camilla Läckberg men är såå mycket bättre enligt mig. Det är kriminalhistorier som verkligen griper tag i en.

ÄR det någon som sett True Blood? jag har tydligen missat detta när det gick på tv, men fick av en slump se ett avsnitt eller två när vi var hos mina föräldrar och tro mig jag blev helt besatt!! sååååå himla bra serie och jag har aldrig tyckt att alexander skarsgård är någe vidare snygg men ojojojojojoj såååå sexig han är i denna serie!! hahaha..

I morgon ska jag till tandläkaren för en undersökning, men jag bävar för detta. Jag hatar verkligen att gå till tandläkaren, även om det bara är en undersökning..

Nåja nu ska jag fixa lite gott eftermiddagsfika..

Ha det bäst!

KRam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0