ultraljud 8/3-11 och sjukdom i familjen

Igår var vi på ultraljud. stod i valet o kvalet om vi skulle boka om tiden då jag är sjuk, men vi åkte ändå. jag tog lite hostmedicin och alvedon innan så det gick bra. Vi åkte till ulricehamn och gjorde det där. Vi fick träffa Kjell-Åke. helt underbar barnmorska. han fick leta ett tag innan han hittade lilla bebben.. och när han väl hittade bebben så ville inte bebben vara samarbetsvillig. men tillslut så gick det bra. en riktigt liten busig bebbe var det i magen. fick tre bilder ist för 2 då det var svårt att få en bra bild. Allt såg bara bra ut med bebisen. Dock låg moderkakan över livmodermunnen vilket inte är så bra. förhoppningsvis så flyttar den på sig men det vet man inte och därför skulle vi göra nytt ultraljud i v 32. OM den mot allförmodan inte skulle flytta sig så innebär det ett planerat kejsarsnitt. men det får vi se. När Kjell-Åke skulle skriva in detta i  min journal såg han att en läkare ordinerat ett tillväxtultraljud i v 28 för mig oxå. varför vet jag inte, men det får jag veta när jag ska på nästa BM-möte.27/4 om jag inte minns helt fel.
Vi Blev framflyttade 8 dagar oxå, så nu är datumet 19/8 i stället för 11/8. skönt för då slipper förhoppningsvis barnen att fylla på samma dag!! SKÖNT!! Det kan ju även bli ett septemberbarn om jag går över 2 veckor med denna med! Nåja det får vi se!

Denna vecka har inte varit någon höjdare (förutom ultraljudet), jag blev sjuk i torsdags förra veckan med hosta och feber, som inte vill ge med sig, varken febern eller hostan, fick vara hemma från jobbet sön och må natt, i måndags fick vi hämta alicia tidigare från dagis då hon fått feber.. så alicia o jag vi har en riktig sjukstuga här hemma. men alicia börjar bli bra igen medan jag inte känner mig bättre för fem öre. en extremt energisk 2½åring och en sjuk mamma är ingen bra kombination.

Idag blir det bara en massa filmtittande, glassätande och minsta möjliga ansträngning. får väl ställa mig o steka pannkakor till alicia sen som lunch, och förhoppningsvis så får vi sova lite middag oxå, för sovit det har jag inte gjort något vidare de senaste nätterna trots min hostmedicin.

hoppas på att kunna bli frisk till i helgen så jag kan jobba mina 3 nätter, men som det verkar nu så vette sjutton.. jag kan inte gå o jobba så länge jag inte kan sova ordentligt för då kommer det att gå åt helvete rent ut sagt, samt att jag måste kunna prata utan att hosta ihjäl mig och att kunna gå en längre sträcka utan att få hostattacker.. jaja vi får väl se.. Om det inte är bättre efter helgen så får jag ringa till läkarstationen..

Ha det bra där ute nu!

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0